Teamviewer

 

I vores daglige support bruger vi meget programmet Teamviewer. Teamviewer er et fjernsupportprogram hvor vi på baggrund af login-data som du giver os fra din Teamviewer session, kan koble os på din PC/Mac, og så kan vi sammen arbejde på din PC/Mac som om vi sad i samme lokale.

Teamviewer er gratis for dig, idet vi har en businesslicens og derigennem har købt adgang til at fjernsupportere erhvervskunder. Du starter med at downloade programmet herfra: Teamviewer Windows eller Teamviewer Mac. Herefter installerer og starter du programmet på din PC/Mac. Når programmet er startet op kan du se et skærmbillede som vist nedenfor. Vi skal have oplyst din partner-id (pil med nr.1) og dit midlertidige engangs-password (pil 2). Så ringer du til os, og når vi har indtastet dine oplysninger hos os (og du stadig har Teamviewer programmet åbent), kan vi logge på din skærm og hjælpe dig.

Teamviewer
(obs: i eksemplet har vi sløret de aktuelle data)

Du giver kun tilladelse til at vi logger på til den aktuelle session, så skal vi ved senere lejlighed fjernsupportere dig igen. så kræver det at du oplyser os et nyt password. Det vil hele tiden fremgå på din skærm at vi er logget på, og vi kan kun se det som du selv aktuelt kan se på skærmen foran dig.